Diagnosi
[curs 2021-22] Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat quatre recursos:
-
- Enquesta a diferents col·lectius de la Comunitat Educativa a través de l’eina SELFIE
- Enquesta a altres col·lectius de la Comunitat Educativa a través de forms de creació pròpia
- Entrevistes amb l’equip directiu del centre i el coordinador TIC amb la mentoria digital
- Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment a través de la Programació General Anual PGA
Col·lectius que han participat a la diagnosi de la competència digital de la nostra Comunitat Educativa:
-
- Equip directiu
- Professorat
- Alumnat
- Representats de l’AFA
- Representants del Consell Escolar
Aquesta diagnosi permet detectar graus de la competència digital dels diferents estaments de la Comunitat Eductiva, tot determinant una situació de partida per fer dur a terme una bona Estratègia Digital de Centre.
Els resultats recopilats de les enquestes analitzen 8 aspectes diferenciats amb l’objectiu d’extreure conclusions i així fer una proposta d’objectius de treball en relació a la EDC.
Els aspectes analitzats són els següents:
-
- Lideratge
- Col·laboració i xarxes
- Infraestructura i equips
- Desenvolupament professional continuat
- Pedagogia: recolzament i recursos
- Pedagogia: implementació a l’aula
- Pràctiques d’avaluació
- Competències digitals de l’alumnat
Cadascun d’aquests aspectes s’han analitzat amb dos tipus d’enquestes pel que fa referència a l’alumnat. La separació dels dos grups s’ha fet partint del criteri que a partir de 5è de primària l’alumnat ja disposa de dispositiu propi, fet que creiem que s’ha de tenir en compte per fer l’anàlisi.
-
- Enquesta SELFIE nivell Primària: 3r i 4t de primària
- Enquesta SELFIE nivell ESO: 5è de primària a 4t d’ESO
A l’enquesta de cada grup hi ha participat el col·lectiu d’alumnes, l’Equip Directiu i el professorat de l’etapa.
Els representants d’AFA i del Consell Escolar han participat a través d’una enquesta de creació pròpia.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els punts forts i punts febles dels col·lectius alumnat, professorat i centre que es detallen a continuació.